Stavovi

Stavovi o obrazovanju i profesionalna uverenja
Learn a new language and get a new soul.
The limits of my language are the limits of my world. (Wittgenstein)
Koliko jezika znaš, toliko ljudi vrediš je čuvena poslovica koju su sada i potvrdila mnoga naučna istraživanja  pokazujući da učenje drugog jezika i njegovo aktivno korišćenje može da utiče na bolji razvoj moždanih funkcija. Znanje stranog jezika otvara potpuno nove dimenzije učenja, pomaže razumevanju vlastitog jezika i doprinosi celokupnom obrazovnom uspehu i razvoju inteligencije osobe.
Jezik se može izučavati iz raznih aspekata, vršiti analiza odnosa jezika i društva, kulturnih modela, etniciteta, proučavati produkcija i razumevanje jezika. Jezik je jedno od najvažnijih obeležja svake nacije i ključni nosilac nacionalnog identiteta. Predstavlja ponos svakog naroda i moćno oružje koje je sposobno da razara ali i da stvara barijere između pripadnika različitih nacija. Najvažnija upotreba jezika se ogleda u profesionalnom, javnom i obrazovnom sektoru.
Posao nastavnika stranih jezika podrazumeva pre svega veliku kreativnost u osmišljavanju nastave, pažljiv odabir materijala i tekstova za obradu koji se bave interesantnim i pogodnim temama za određenu grupu učenika. Takođe podrazumeva uključivane zadataka u kojima učestvuje većina učenika kako bi razvili približno podjednaku jezičku kompetenciju. U cilju održavanja efikasnog časa stranog jezika neophodno je, pored učenja jezika, pružiti i znanja iz oblasti književnosti, istorije, umetnosti, tradicije i kulture datog naroda i napraviti paralalele sa vlastitim nacionalnim običajima. Za bolji kvalitet nastave potrebno je delovati na što inovativniji način i koristiti beskrajne mogućnosti koje pružaju nove informacione tehnologije, jer upravo one čine časove jezika zanimljivijim i naprednijim.
Moj glavni cilj, kao profesora stranih jezika, je da omogućim učenicima da uživaju u nastavi, da zavole jezik koji uče i da sa nestrpljenjem očekuju naredni čas. Osećam ogromno zadovoljstvo kada učenici aktivno učestvuju na časovima, ispoljavaju zainteresovanost za samostalne projekte i dopunsku nastavu, kada postavljaju pitanja koja prevazilaze okvire pređenog gradiva i žele da nauče što više. Takve pozitivne reakcije učenika mi daju podsticaj da stalno unapređujem svoj rad i sve više primenjujem nove tehnike i metode u nastavi radi što kvalitetnijeg prenošenja znanja.
Link ka zanimljivim citatima o jeziku:      http://www.staracademylc.com/citati